صنایع غذایی لئونارد

صنایع غذایی لئونارد تولید و عرضه کننده انواع کمپوت، کنسرو ، روغن زیتون و برنج لئونارد

صنایع غذایی لئونارد

صنایع غذایی لئونارد تولید و عرضه کننده انواع کمپوت، کنسرو ، روغن زیتون و برنج لئونارد

صنایع غذایی لئونارد با هدف تولید، صادرات و واردات مواد غذایی با کیفیت و طبیعی در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز در راستای ارائه محصولاتی تازه و سلامت گام برداشته است. مفتخریم که محصولات لئونارد از دل طبیعت و به سلامتی طبیعت است

  • ۰
  • ۰

شرایط کنونی جامعه به گونه ای است که اکثر خانواده ها زمان کمتری برای تهیه غذا در منزل دارند ، زندگی ماشینی ، اشتغال پدر و مادر ...از جمله دلایل این مسأله است . امروزه عرضه طیف گسترده ای از غذاهای آماده و کنسروی این مشکل خانواده را حل نموده است . در این بین غذاهای اصیل و سنتی ایران که از لحاظ تأمین مواد مورد نیاز بدن بسیار مغذی می باشند ، از جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانوارهای ایرانی برخوردارند . یکی از راه های دسترسی به این مواد غذایی استفاده از کنسرو این نوع غذاهاست . که راه حلی برای نداشتن زمان برای تهیه غذا می باشد . امروزه با صنعتی شدن بیشتر جوامع این صنعت نیز پیشرفت بسزایی داشته است بشکلی که در این صنعت تنوع بسیار زیادی پدید آمده است شاید تصور این که بتوان هر نوع خورشتی را بشکل کنسرو شده تهیه کرد در دهه های قبل خارج از تصور بود اما الان به امری ممکن تبدیل شده است در ادامه این مقاله به مزایا و برخی از معایب کنسروها می پردازیم.


مزایایی استفاده از کنسروها 

1. حفظ حالت طبیعی مواد غذایی : غذاهای بسته بندی شده به دلیل این که به مدت طولانی در مجاورت هوای آزاد قرار نمی گیرد ، حالت طبیعی خود را حفظ می کنند و طعم و مزه خود را از دست نمیدهد و از این رو مخاطب بیشتری را جذب میکند .


2. قیمت مناسب : این نوع غذاها در مقایسه با سایر مواد غذایی از قیمت مناسب تری برخوردارند و می توان با هزینه کمی انواع آن ها را تهیه و مصرف کرد.


3. نگهداری طولانی و آسان : از بزگ ترین امتیازات غذاهای کنسروی ، قابلیت نگهداری طولانی و آسان آن است بشکلی که اگر دور از نور خورشید و در دمای ثابت نگهداری شود تا چندین سال قابل نگهداری و مصرف می باشد.


4. حمل و نقل آسان: این قبیل غذاها به دلیل سهولت حمل و نقل در مسافرت ، محیط کار و ... بسیار مناسب هستند بشکلی که می توانید آنها را تهیه و به دور ترین مناطق سفر کنید و تنها با جوشاندن آنها براحتی از آنها استفاده نمائید.


کنسرو

5. عدم وجود ضایعات: از آنجایی که غذاهای کنسرو شده را می توان به اندازه دلخواه تهیه کرد و استفاده نمود ، بنابر این ضایعاتی را به همراه ندارند بنا به نیاز خود هر کنسروی را در هر سایزی تهیه و مصرف کنید و دیگر نگرانی از بابت هدر رفتن مواد غذایی نداشته باشید.


6. در دسترس بودن : شما به انواع غذاها ، میوه ها ، سبزی ها و... در تمام فصول سال دسترسی خواهید داشت . و دیگر نگرانی بابت فصل ها نخواهید داشت و  هر میوه ای را می توانید بشکل کمپوت و یا مربا استفاده کنید.

 

معایب استفاده از کنسروها 

خطرات مصرف کنسرو به طور جدی سلامت بخش های مختلف داخلی بدن را تهدید می کند و حتی در برخی موارد منجر به مرگ می شود به همین دلیل اگر قصد مصرف این نوع غذاها را دارید باید بسیار محتاتانه عمل کنید و با دقت بیشتری از سلامت این دسته از غذاها مطمئن شوید. اغلب غذاهای کنسروی را می توان بین 2 تا 7 روز پس از باز شدن مصرف کرد. کنسرو ماهی تنها تا 2 روز پس از باز شدن و کنسرو میوه تا یک هفته ماندگاری دارد. از آنجا که زمان تولید تا مصرف مواد غذایی کنسروی طولانی است، به برخی از این غذاها نگهدارنده‌هایی افزوده می‌شود تا مواد غذایی سالم مانده و از فساد آنها جلوگیری شود و در برخی دیگر نیز افزودنی‌هایی به منظور خوش‌طعم کردن ماده غذایی استفاده می‌شود که اگر مقدار این نوع مواد شیمیایی تحت کنترل و نظارت دقیق نباشد، می‌تواند در درازمدت مشکلاتی چون سرطان، آسم، تنگی نفس، آلزایمر و انواع آلرژی‌ها را در مصرف‌کننده ایجاد کند. تحقیقات اخیر نشان داده استفاده از ماده شیمیایی بیسفنول در برخی کنسروها می‌تواند نقش مهم هورمون استروژن را در رشد مغز مختل کند و اثرات زیانباری را در مغز و حافظه بر جای گذارد.


  • ۹۸/۰۲/۰۷
  • leonard food

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی